Eigenschap:Voorbeeld

Uit ASTRA
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Dit is een eigenschap van type Tekst.

Showing 20 pages using this property.
F
enterprise architect, communicatieadviseur, beleidsmedewerker, kok, teamleider  +
G
Piet Jansen heeft een lengte van 1.98m  +
<ul><li>Piet Jansen <li>1.98m <li>Piet Jansen heeft lengte 1.98m  +
H
<ul><li>papier naar pdf of andersom</li><li>pdf 1.7 naar pdf/A</li><li>multimedia-conversies, zoals het omzetten van wav naar mp3 of van wmv naar mp4</li><li>xml naar json of andersom</li><li>xml naar pdf<li>transcriptie van audio</li>  +
I
SKN, BSN, DOI, kenteken  +
het leveren van de bejegeningsgegevens van een justitiabele  +
<ol><li>De papieren afdruk van het uitgeschreven 'Vonnis' <b>V1234</b>.</li><li>De audio-opname van de uitspraak van 'Vonnis' <b>V1234</b> in MP3-formaat.</li><li>Het uitgeschreven 'Vonnis' <b>V1234</b> in PDF-formaat.</li></ol>  +
<ul><li>Een politierechter, wiens mondelinge rechterlijke uitspraak als geluidsbestand wordt vastgelegd. <li>Een meervoudige strafkamer, wier vonnis schriftelijk wordt vastgelegd.  +
<ol><li>Het 'Nederlands Uittreksel' <b>NU1234</b> van <b>SKN1234</b> op datum X</li><li>Het 'Overzicht risicogegevens' van <b>SKN1234</b>, bestaande uit een aggregatie van de informatieproducten 'Risicogegevens Politie' <b>RP1234</b>, 'Risicogegevens OM' <b>RO1234</b> en 'Risicogegevens DJI' <b>RD1234</b></li><li>Het 'Procesverbaal' <b>PV7890</b></li><li>Het 'Politiedossier' <b>PD1290</b> met daarin (o.a.) 'Procesverbaal' <b>PV7890</b> en 'Procesverbaal' <b>PV7891</b></li></ol>  +
<ol><li>Criminele carrière</li><li>Nederlands uittreksel</li><li>Melding vuurwapengevaarlijke in nabijheid</li><li>Overzicht risicogegevens</li><li>Procesverbaal</li><ol>  +
"Jan Pietersen" is een instantie van het informatieobjecttype "(natuurlijk) persoon"  +
Interoperabiliteit gaat over informatieverwerking, maar raakt evengoed aan de bedrijfsprocessen en de technische voorzieningen. Bedrijfsprocessen: De productie en het gebruik van informatie. Welke informatie is er beschikbaar? Wat wordt ermee gedaan? Welke diensten worden er geleverd? Welke organisatieonderdelen zijn erbij betrokken? Wie is er verantwoordelijk? Hoe worden afspraken gemaakt? Hoe snel wordt er gereageerd? Welke werkprocessen spelen een rol? Etc. Informatieverwerking: De informatie zelf. Betreft betekenis (semantiek), kwaliteit, vorm (papier, elektronisch, etc.), beschikbaarheid, duurzaamheid, berichtenverkeer, kanaalkeuze, beheer, bronnen, stromen, etc. Technische voorzieningen: De hulpmiddelen. Welke systemen worden er gebruikt? Hoe wordt informatie opgeslagen? Welke netwerkvoorzieningen zijn er nodig? Hoe verloopt het technisch beheer? Etc.  +
K
<ul><li>In beslag genomen goed ('de auto, het mes, ...") <li>Informatie over het in beslag genomen goed  +
<ul><li>Voor ketenpartners, zie ketenpartner</li> <li>Voor niet-ketenpartners: burgemeester, GGZ-instelling, CBS, ...</li> </ul>  +
Politie, KMAR, Bijzondere Opsporingsdiensten, Openbaar Ministerie, Rechtsspraak, CJIB, DJI, 3RO, Raad voor de Kinderbescherming  +
Voorbeelden zijn: <li>codelijsten (lijst van codes met bijbehorende omschrijving landentabel met landcode en naam van land voluit; mogelijke geslachten), <li>organisatietabel (SRK-afdelingen en hun onderlinge relaties), <li>feitcodes (strafbare feiten met verwijzingen naar relevante wet- en regelgeving met geldigheid). </li> Tegenvoorbeelden zijn: <li>SKN (ontstaat in strafproces), <li>BSN (wordt in principe niet gebruikt door KPs; daarvoor dient SKN), <li>parketnummer (ontstaat in strafproces).  +
Zo kan het verzoek per formulier worden gedaan, de belofte telefonisch worden gegeven, het resultaat van de dienst worden afgeleverd op de stoep van Rechtbank Arnhem, de prestatieverklaring via de URI van een API, etc.<p>Tevens kan - naast indienen per formulier - een verzoek ook telefonisch of mondeling aan de balie ingediend worden.<p>Ook kan voor het doen van verzoeken voor meerdere diensten bijvoorbeeld hetzelfde telefoonnummer worden gebruikt (denk aan helpdesk of callcenter).  +
L
Voorbeelden voor een informatiedienst: <ul><li>betrouwbaarheidsniveau (a la STORK/eIDAS) van identificatie en autorisatie van de afnemer <li>kwaliteitseis<li>procedure voor het melden van leveringsgebreken  +
M
<li>Berichtenservice (JUBES) <li>Whatsapp <li>E-mail <li>Webservice  +
N
<li>  +