Standaarden: verschil tussen versies

Uit ASTRA
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '==Standaarden== Om de Samenwerking in de strafrechtketen te ondersteunen en de interoperabiliteit van voorzieningen mogelijk te maken wordt zo veel mogelijk gebruik...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 5: Regel 5:


De standaarden hebben betrekking op verschillende aspecten van de informatievoorziening en zijn geordend volgens de architectuurlagen: organisatie, informatie en techniek. Daarbinnen zijn nog groeperingen aangebracht van samenhangende kaders die betrekking hebben op dezelfde architectuurbouwstenen.
De standaarden hebben betrekking op verschillende aspecten van de informatievoorziening en zijn geordend volgens de architectuurlagen: organisatie, informatie en techniek. Daarbinnen zijn nog groeperingen aangebracht van samenhangende kaders die betrekking hebben op dezelfde architectuurbouwstenen.
{{#displayArchiMateDiagram: page=Id-d8dfe75f-3108-cf1f-6389-11fa9d816258}}

Versie van 1 mei 2020 16:30

Standaarden[bewerken | brontekst bewerken]

Om de Samenwerking in de strafrechtketen te ondersteunen en de interoperabiliteit van voorzieningen mogelijk te maken wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van standaarden. Over het algemeen zijn dit open standaarden en overheidsbrede standaarden die worden bijgehouden door het Forum Standaardisatie.

Dit Astra-katern geeft aan welke specifieke standaarden gebruikt worden bij de organisatie en inrichting van de informatievoorziening van de strafrechtketen. Gegeven het uitgangspunt dat ketenpartners verantwoordelijk zijn voor hun eigen informatievoorziening heeft deze specifieke standaardenset met name betrekking op ketenvoorzieningen en samenwerkingsafspraken op koppelvlakken. Veel van de opgenomen standaarden zijn generiek of overheidsbreed en hebben een groter bereik dan de strafrechtketen maar het is de eigen verantwoordelijkheid van ketenpartners om daar voor hun eigen informatievoorziening al dan niet bij aan te sluiten.

De standaarden hebben betrekking op verschillende aspecten van de informatievoorziening en zijn geordend volgens de architectuurlagen: organisatie, informatie en techniek. Daarbinnen zijn nog groeperingen aangebracht van samenhangende kaders die betrekking hebben op dezelfde architectuurbouwstenen.