Eigenschap:Beschrijving

Uit ASTRA
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Kennismodel
:
Type eigenschap
:
Tekst
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Systeemgekozen waarde
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Nee
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 72 pages using this property.
A
Ongevraagd advies over de effecten van de digitalisering voor de rechtsstatelijke verhoudingen, W04.18.0230/I Raad van State, 31 augustus 2018  +
Ongevraagd advies over de effecten van de digitalisering voor de rechtsstatelijke verhoudingen, W04.18.0230/I Raad van State, 31 augustus 2018  +
Eindrapportage JenV werkgroep Knooppunten  +
Ambities Digitalisering Strafrechtketen  +
Architectuurperspectief Toegang voor aanbesteding IAM VenJ v. 1.1, JenV/DI&I/Toegang, 01-05-2018  +
B
Beleidsnotitie Elektronisch Ondertekenen Strafrechtketen, versie 1.0  +
Besluit digitale stukken Strafvordering, Stb. 2016, nr. 359, 06-10-2016  +
Voorziening gericht op de betekenis van data, bronnen: “Wat betekent dit? En hoe noemen we dit?” en ”Waar is welke data voor wie te verkrijgen?”.  +
Blauwdruk Toegang VenJ v. 1.17, JenV/DI&I/Toegang, 2015  +
C
CIO raad VenJ – Nota GAAV De digitale handtekening, JustID en DI&I, 14-12-2015  +
Concept Thema-architectuur Knooppunten, NORA 3.0, 18-09-2018  +
Contourennota Modernisering Wetboek van Strafvordering TK 2015–2016, 29 279, nr. 278 30-9-2015  +
Criminaliteit en rechtshandhaving 2018, WODC Cahier 2019-16  +
D
Informatiedeling is de ruggengraat van overheidsdienstverlening geworden, maar we zijn de controle over deze informatie kwijtgeraakt. We weten niet wie er gebruikmaakt van onze persoonsgegevens en we hebben geen idee over de gevolgen die een foute registratie kan hebben. In dit boek laten we zien dat informatiearchitectuur de overheid blind heeft gemaakt voor de problemen van burgers en onmachtig heeft gemaakt om fouten te herstellen en maatwerk te leveren. We formuleren ´algemene beginselen van behoorlijke ICT’ om de burger weer een stem en een centrale plaats geven in de digitale overheid.  +
Elke actie in de strafrechtsketen begint met twee vragen: wie is het en wat weten we al van hem? Identiteitsvaststelling staat dus aan het begin van iedere strafrechtelijke actie. Die identiteitsvaststelling leidt ertoe dat gegevens over een persoon worden vastgelegd in digitale bakken van de overheid: de verdachte in de bak. Het boek richt zich op iedereen die met het onderwerp te maken heeft, in welke organisatie, vanuit welke discipline of op welk niveau ook. Dus: executieve medewerkers, leidinggevenden, bestuurders, informatiemanagers, architecten, ICT’ers, beleidmakers, juristen, adviseurs, consultants, wetgevers, professionals die participeren in programma’s en projecten, project- en programmaleiders.  +
Digitoegankelijk is de Nederlandse naam voor de Europese norm 301 549 die voorziet in toegankelijkheidsrichtlijnen voor overheidswebsites. EN 301 549 verwijst naar de technische standaard WCAG 2.1 van W3C die specificeert hoe content op websites en in webapplicaties ook toegankelijk kunnen worden gemaakt voor mensen met een functiebeperking. Daarnaast beschrijft EN 301 549 instructies voor het inkopen van toegankelijke producten en diensten.  +
Discussienotitie Informatierotonde – CIO tweedaagse 2017, JenV / DI&I, Sander Zwienink, 22-05-2017  +
Doelarchitectuur "Toegang" BZK/ICCIO v. 1.0, BZK/ICCIO, 12-04-2012  +
E
E-Archief gaat over het mogelijk maken van duurzaam bewaren en correcte archivering.  +
E-Compliance maakt mogelijk dat SRK-Ketenpartners kunnen verantwoorden aan autoriteiten en betrokkenen in welke mate aan wet- en regelgeving is voldaan bij het verstrekken / ontvangen van informatie vanuit de strafrechtketen  +
E-Distributie ondersteunt in de verbinding tussen afwijkende koppelvlakken van ketenpartners of andere ketens.  +
De digitale handtekening is een middel waarmee burgers, bedrijven en andere betrokkenen de authenticiteit en integriteit van digitale stukken kunnen vaststellen.  +
E-Index gaat over het vastleggen van unieke identificaties, de relaties tussen objecten, modificaties en de locaties. Welke type objecten en type relaties we onderkennen ligt vast in E-Semantiek, evenals de afspraken over nummerstelsels.  +
E-Koppeling is het digitale koppelvlak tussen de ketenpartner en de keten waarop de ketenpartner diensten beschikbaar stelt.  +
E-Makelaar gaat over de interactiepatronen “vraaggestuurde informatiedeling” en “attendering” en de wijze waarop deze met keten IT-systemen ondersteund worden.  +
E-Portalen gaat over afspraken over de opzet van portalen waarmee externen toegang krijgen tot informatie van een ketenpartner.  +
E-Semantiek betreft het informationele kennisdomein, de bibliotheek van begrippen, definities en bronnen van en voor de keten.  +
E-Status maakt het mogelijk om de voortgang en status van een dienst (in termen van (b.v. laatst) gemaakte afspraak) of een proces te kennen. Eventueel kunnen derden, met behulp van het attenderingspatroon, hierover geïnformeerd worden.  +
E-Toegang is een voorziening die identificatie, authenticatie en autorisatie in de keten mogelijk maakt.  +
Enterprise architectuur JenV  +
eIDAS verordening 910/2014, Europees Parlement en de Raad, 23-07-2014  +
ISA Europees Interoperabiliteitsraamwerk, European Interoperability Framework (EIF).  +
G
Voorzieningen van de generieke digitale infrastructuur GDI omvatten DigID, eHerkenning, eiD-stelsel, DigID Machtigen, Berichtenbox en MijnOverheid.nl  +
I
Informatiestrategie 2017-2022 van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, Informatie raakt mensen  +
De overheid moet meer beseffen dat ze een iOverheid is. Dit besef is van belang om de uitdagingen van de verdergaande digitalisering het hoofd te bieden en de innovatiemogelijkheden door digitalisering te benutten. In het rapport iOverheid (rapport nr. 86, 2011) doet de WRR een aantal aanbevelingen om het besef een iOverheid te zijn te verankeren in het beleid.  +
Informatie-uitwisseling in domein overstijgende samenwerkingsverbanden, Ministerie van JenV/DGSenB, februari 2019  +
Informatieplan JenV 2018  +
Voorzieningen gericht op integriteit en authenticiteit van data en transparantie: de basis onder de bewaarketen en de bewerkingsketen.  +
K
Ketendoelarchitectuur  +
Jan Grijpink, Keteninformatisering in kort bestek, Boom Bestuurskunde 2016, ISBN 978-90-5931-587-7  +
Ketens de baas, pijlers en bouwstenen voor ketensturing, herziene uitgave 2018  +
Knelpunten en breukvlakken in de Strafrechtketen, Rapport - Ministerie JenV/DGRR/DVB/KIV, januari 2018  +
L
Leidende Principes Digitalisering Strafrechtketen, v1.0  +
Leidende Principes Digitalisering Strafrechtketen  +
M
Met MIM, het Metamodel voor Informatie Modellering, wordt een metamodel beschreven waar informatiemodellen mee gemaakt kunnen worden. Het beschrijft de metaklassen, metastructuur en metagegevens als grondslag voor een informatiemodel. Doel hiervan is standaardiseren van de methode van informatiemodelleren waarmee afstemming tussen informatiemodellen, vergelijkbaarheid in publicatie en gebruik van gemeenschappelijke tooling mogelijk wordt. MIM faciliteert hiermee het ontstaan van een stelsel van samenhangende informatiemodellen.  +
N
NORA 3.0 patroon voor federatie van identity management, NORA, 22-04-2014  +
P
PSA Gemeenschappelijke IAM-voorziening JenV versie 0.91, JenV/DI&I/Toegang, 26-02-2019  +
PSA Ketenbreed Slachtofferportaal, versie 1.0, Ministerie JenV – DG S&B, 02-11-2018  +
Patroon Portaal Toegangserver, NORA 3.0, 22-04-2014  +
NORA 3.0 Patroon voor elektronische handtekening, 22-04-2014  +
Politie I130405 - Referentie architectuur IAM, augustus 2018  +
Rapport van de Algemene Rekenkamer waarin de vraag beantwoord wordt of de organisaties in de strafrechtketen hun prestaties kunnen verbeteren.  +
De aandacht voor de privacy van het slachtoffer is de afgelopen jaren toegenomen. Toch wordt die privacy in de praktijk nog lang niet altijd voldoende beschermd. Daarom zet Slachtofferhulp Nederland zich in om de privacy van het slachtoffer beter te waarborgen. Om hier nadrukkelijk aandacht voor te vragen, brengen wij ter gelegenheid van de Europese Dag van het Slachtoffer dit witboek uit: Privacy van het slachtoffer; feit of fictie? Dit witboek beschrijft hoe slachtoffers en nabestaanden in de dagelijkse praktijk oplossingen worden geboden. Deze kunnen voor anderen als voorbeeld dienen.  +
Programmaplan USB  +
R
Voorzieningen gericht op het voldoen aan wet- en regelgeving. Als we data uitwisselen dienen wij aan wetgeving te voldoen.  +
Regeerakkoord 2017: 'Vertrouwen in de toekomst'  +
S
SGO-3 onderzoek - Slim Bevragen & GB, PBLQ, 01-03-2014  +
Spoorslags – Voorstellen voor de toekomst van de IV van de strafrechtketen, Bestuurlijk ketenberaad, 22 april 2017  +
Strategische Agenda JenV - Samen werken aan Recht en Veiligheid, Ministerie van JenV, December 2017  +
T
Voorzieningen gericht op techniek voor het uitwisselen van data.  +
U
Werk@Wijzer Deel 1,2,3 - Architectuur voor de Uitvoeringsketen Strafrechtelijke Beslissingen, versie 7.6 A  +
V
De toekomst van de strafrechtspleging, Rapport Commissie Van den Emster, maart 2017  +
VenJ-brede kaders voor Digitale Dienstverlening via Portalen, Ministerie JenV – Directie Informatisering & Inkoop, 14-12-2015  +
Helemaal aan het eind bevond zich de onduidelijke algemene afdeling, waarvan de naam alleen al een idee gaf van de vaagheid van de werkzaamheden en waar de problemen die niet door de rest van de onderneming konden worden opgelost, een tragische dood stierven. ''(Uit “Liefde in tijden van cholera” van Gabriel Garcia Marquez, 1986, p.277)''  +
Verdachte in de ketens, Wim Borst, april 2019  +
Eindrapport Versterking Prestaties Strafrechtketen TK 2016-2017, 29 279, nr. 365, blg-794328  +
Project Digitaal Archiveren, 2020  +
Visie OM op Internetportalen, versie 0.6, Openbaar Ministerie – CIO office, 18-06-2018  +
Visualisatie van de 5 kernpunten van de KetenDoelArchitectuur van de SRK  +
W
Werkwijze dienstverlening architecten SRK  +
Wet herziening tenuitvoerlegging strafrechtelijke beslissingen – Memorie van toelichting, TK 2014-2015, 34 086, nr. 3, 26-11-2014  +
Wet herziening tenuitvoerlegging strafrechtelijke beslissingen, Stb. 2017, nr. 82, 09-03-2017  +